Sonntag, 31. August 2014

Lekki tornister pierwszoklasisty



Kiedy półtora roku temu byłam przekonana,
że moja córka, krótko po swoich szóstych urodzinach,
będzie musiała iść do szkoły, 
wpadłam w panikę.

Plecak szybko znalazłam. 
Piękny. Z sarenką
I nawet zamówić w internecie chciałam,
ale pomyślałam sobie, że w naturze najpierw 
bym zobaczyć go chciała.
I pojechałyśmy do sklepu.
Przeżyłam szok roku.


Plecak okazał się gigantem powalającym
moje drobne dziecko na kolana. Prawie ;o)
Wyglądała z nim, jakby co najmniej 
namiot rodzinny w nim miała!
Wszystkie inne plecaki wypadły podobnie.
Wielkie, jak dla małych słoniątek. 


Światełkiem w tunelu okazał się nietypowy tornister
Ergobag.



Bazujący na doświadczeniach trekingowych -
ergonomiczny, z naciskiem na biodra (nie na plecy),
ekologiczny i baaardzo pojemny.
Przy tym świetnie pasujący nawet dla dziecka drobnego.

Nie kupiłam. Był genialny, ale optycznie mi się nie podobał wzór... 
Rozważam zakup...

Nie kupiwszy nic, rzuciłam się na gorączkowe poszukiwania w internecie. Żadne sztandarowe plecaki nie wchodziły w rachubę, bo wszystkie za duże i za ciężkie, choć bardzo dobrze przemyślane, np. zwycięzcy testów konsumenckich:

Scout Nano - pojemność 18 l, waga 0,9 kg



Herlitz Midi Plus . pojemność 13 l, waga 1 kg





W internecie natrafiłam na plecaki niszowe (czyt. modne).
Ładne, i to bardzo. Ale czy przemyślane?
Niektóre bez kieszonek na śniadanie i drobiazgi,
niektóre ze zwykłego płócienka,
bez regulacji szelek, nieporęczne, wielkie...
ale z fantastycznym wyglądem.
Wiele modnych dzieci dostanie właśnie taki plecak.




A nasz tornister miał być lekki i funkcjonalny.
W przypływie rozpaczy na pierwszy okres kupiłyśmy
tornister od Lilliputiens.

Nie twierdzęże najlepszy to wybór.
Ale! Plecak pasuje mojej drobnej córce,
jest ultralekki (0,3 kg) i ładny.
Pojemny, nieprzemakalny, z dużą kieszonką, regulacją...

Plecak zakupiliśmy rok temu.
A potem się okazało, że Sara może jednak 
iść do szkoły jako 7-latka. W międzyczasie urosła, 
mogłaby więc nosić jakiegoś giganta od Scouta.
Odczekamy. 
Na razie będzie chodzić z Lilliputiens.
A czy wystarczy do szkoły? Zobaczymy.
Jakby coś, to zawsze możemy kupić na szybko
Ergobag.




Kommentare:

  1. Bo to problem jest, żeby kupić lekki i ładny i taki spod którego dziecko będzie widać. Ja też mierzyłam Kai wiele różnych bardzo popularnych i atestowanych dla pierwszaków i nawet miały być lekkie. Ale okazywało się w praktyce, że to bardzo względne pojęcie jest. Więc Kaja wybrała między tym Waszym a tym naszym:) Ja obstawiałam Wasz, bo bardziej kolorowy. A jutro startujemy:) A Wy kiedy??

    AntwortenLöschen
  2. aaa i tan nasz też lekki - 0,6 kg, więc nie jest źle:)

    AntwortenLöschen
  3. My za tydzień! Trzymam kciuki za was!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. dzięki!! przydadzą się:) choć Kaja dzielna (albo nieświadoma) póki co, mówi że nie może się doczekać:):) my też powodzenie życzymy!!

      Löschen
  4. Fajny ten ergobag, dobrze, ze o nim wspomnialas, zwroce uwage. Z tego co widze Ergobag 1-4 wazy rowniez niemalo bo 1,1kg.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. To fakt - ergobag wazy tyle, co wszystkie inne plecaki. Ale ma zupełnie inne atuty. Przede wszystkim dziecko tego ciężaru tak nie odczuwa, bo ciężar przesunięty jest na biodra - jak w plecakach trekingowych.

      Löschen
    2. Tak, racja. Bardzo mnie zaciekawil ten plecak, mamy jeszcze rok na zastanowienie, ale pomysl i design mnie urzekly. Zawsze uwazalam, ze te typowe tornistry - skrzynki sa za duze i za ciezkie.

      Löschen
  5. U nas wybór plecaka za rok ale widze, że bedzie to duży problem...
    póki co jutro zaczynamy najstarsza grupę w przedszkolu...

    AntwortenLöschen
  6. kurcze nie sądziłam,że to taka trudna sprawa! u nas póki co ulubiony od lat z Myszką Minnie :)

    AntwortenLöschen
  7. mnieto czeka za rok :(
    cale szczescie ze mala nie nadzwiga sie zbytnio tornistra
    zajecia sa w jednej klasie , ksiazki zostaja w szkole do domu zabiera jedynie prace domowa
    a i tak przez kilka lat musze ja zawiesc i odebrac spod drzwi szkoly
    chetnie skorzystam z podpowiedzi :)

    AntwortenLöschen
  8. A my juz po wyborze:-)
    Moja Sarah juz od prawie dwoch tygodni jest uczennica.
    My rownierz dlugo szukalismy i probowalismy i mamy Der Die Das ErgoFlex Led (niebieski) ma wszystko co chcialam,no moze kolorystyka nie do konca ale nie najgorsza:-)
    Wielkie zalety to waga,rosnie z dzieckiem,paski biodrowe i piersiowy i bardzo wygodne kieszenie na napoje.Naprawde wart obejzenia z bliska.
    Zyczymy Sarze udanego startu w szkole i pozdrawiamy

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. DerDieDas tez rozważałam na poważnie, bo obok Ergobag plecaki te miały odpowiednie gabaryty. Nie przekonało mnie jednak wzornictwo. I jak w zeszłym roku zrezygnowałam z DerDieDas, tak potem już do nich nie wracałam i nie patrzyłam, czy coś fajnego się pojawiło. Ale pamiętam dobrze, ze pani w sklepie bardzo je zachwalała, ze zrobione specjalnie dla małych dzieci i ze maja te same plusy co inne Scouty. :)

      Löschen
    2. No wlasnie to wzornictwo.....Ale jak corka zalozyla go to przepadlam bo siedzi idealnie a Sara to chudzina 18 kg tylko ma:-) No i tarez patrzac jak z nim biega i skacze to wiem ,ze to byla dobra decyzja ;)

      Löschen
    3. Twoja tez taka chudzina? :D

      Löschen
    4. Oj chudzina chudzina i do tego ma az 128cm wzrostu:-)

      Löschen
  9. Witaj Hieno,

    dosc dlugo czytam Twojego bloga i bylam swiecie przekonana, ze Sara pojdzie do szkoly jako siedmiolatka. A to juz za tydzien! Cos mi pewnie umknelo. Zycze dobrego startu Sarze.
    A Ciebie pozdrawiam,
    Magdalena

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Tak! Jako 7-latka! Niedawno miała urodziny nawet. Na początku posta pisałam, ze miała iść w zeszłym roku, jako 6-latka, ale szczęśliwie się złożyło, ze pozwolono nam ja odroczyć. :)

      Löschen
    2. Matko, jaka gapa ze mnie!!!!! Przeciez to juz siodme urodziny byly, wbilo mi sie w glowe, ze szoste. CZAS PO PROSTU ZWARIOWAL!
      Pozrawiam,
      M.

      Löschen
  10. Fajne zestawienie plecaczków, właśnie szukam czegoś dla mojej córci, bo niedługo pierwszy dzień w szkole! :) Wpadł nam w oko plecak Skip Hopa z chmurką, wydaje się lekki, wygodny i ma sporo przegródek. Chociaż ten, który wybrałyście też jest zachęcający :)

    AntwortenLöschen
  11. no ergobag w końcu w Polsce zawitał :), na razie w Krakowie tylko jest jako taki wybór (w bubukids - pisały o tym szafeczka i mrspolka pokazywała na instagramie); trzeba przyznać, że w tym roku wzory ergobaga są ładniejsze niż te pokazane przez Ciebie - no i polska cena nieco przyjaźniejsza

    AntwortenLöschen
  12. A czy mogę się dowiedzieć, jak sprawdził się plecka? My na swój wydaliśmy sporo, ale okazał się niestety sięgający "do kolan" i za ciężki dla drobinki (110 cm wzrostu). Szuakm więc innego...

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Nie wiem, jak komfort noszenia, ale corka nigdy nie narzekala, ze cos jest nie tak. Wszystko co trzeba pasuje do srodka. Nawet myslalam o zmianie i proponowalam Sarze kupno nowego, ale ona poki co o zadnym innym nie chce slyszec. Wydaje mi sie wiec, ze to pozytywna opinia w sprawie pytania, czy sie sprawdzil ;-)

      Löschen
  13. Ja szczerze polecam zerknąć na [url=https://www.zabawekraj.pl/pl/c/Tornistry/226]tornistry[/url] firm takich jak Herlitz, Starpack, St.Majewski czy Belmil. Dla chłopców i dla dziewczynek. Każde dziecko wybierze coś dla siebie. Zobaczcie sami tutaj https://www.zabawekraj.pl/pl/c/Tornistry/226

    AntwortenLöschen